Kepala Air Jelawang Jungle!

11:50 AM 4 Comments

akulensasign

Salam..diakibatkan bosan tahap melampau dikala pagi buta ni..dan masih bertapa kt office..aku saje nk bercerita tentang fenomena "Kepala Air". Mesti ramai yg tau kan..tp bagi sesape yg x tau kepala air ni biasanya terjadi apabila hujan lebat berlaku dikawasan tanah tinggi contohnya gunung..so air2 yg mengalir disungai2 akan menjadi berbahaya secara tiba-tiba. Sepanjang pemerhatian aku..air sungai akan naik dalam masa x sampai 5 minit dan memang x boleh lalu..degil gak confirm anda akan dibawa arus deras 2.

Kepala Air Jelawang Jungle!

Air Terjun Hutan Jelawang..

Kepala Air Jelawang Jungle!

Bila kepala air datang..

Kepala Air Jelawang Jungle!

Kepala Air Jelawang Jungle!

Kepala Air Jelawang Jungle!

Kepala Air Jelawang Jungle!

Kepala Air Jelawang Jungle!

Ni la akibatnya..nk menyeberang sungai kene pakai tali..2 pn bila air dh surut sket..still kene hati2..psal air sungai masih deras..

Kepala Air Jelawang Jungle!

Pandangan curahan air dari bawah..

Kepala Air Jelawang Jungle!

Tp bila dalam keadaan biasa..air terjun jelawang ni mmg best..tgk muka penulis meluncur girang pada batu hampar air terjun..

Kepala Air Jelawang Jungle!

..dan juga menjadi life guard menyambut kanak2 riang bermain gelongsor..sedangkan beliau pn x reti berenang..hahahaha

Nota Kaki : Aku rindu nk g hiking..:(

4 comments:

  1. aku suka men air...tp serius aku cakap kalau macam nie gayanya memang aku xturun la.hahahaha.....nice capture bro!!....5 stars

    ReplyDelete
  2. Wow!! Cool man!! I love gambar 1st tu. Kalo lah aku kat sana.. mesti best!!

    ReplyDelete
  3. ed->mmg ngeri bro..air naik x sampai 5 minit..tergelicik sket je mmg confirm hilang nyawa punye..psal lepas sungai 2 ada 1 stage lg air terjun yg gambar first 2..bygkan la klau jatuh kebawh dr gambar 2..huh...

    ReplyDelete
  4. oof->dr bwh 2 mmg cantik..2 gambar last stage air terjunnya..ada 7 stage semuanya..

    ReplyDelete