Dewarimba Di Puncak Gunung Datuk, N9!

4:23 PM 2 Comments



Salam,

Bila bercakap pasal gunung Datuk ni..xde ape yg boleh menidakkan aku pergi kt sane..bukannye pasal ape..bagi aku gunung Datuk ni wlaupun x lah tinggi mana, tp ianya cukup mencabar bagi sesape yg xpnh sampai ke sini..trek pendakiannye amat mencabar tp apa hadiah teristimewa apabila sampai ke puncaknye? semestinya pemandangannye yg TERAMAT CANTIK..bagi sesetengah gunung sampai puncak sekalipun kita masih x dapat tgk view kawasannye dengan jelas psal dilutupi pokok..tp di puncak Gununug Datuk ni..istimewa sket..coz puncaknya yg tertinggi merupakan beberapa ketul batu hampar yg teramatlah besarnye..gayat nk ketepi..coz klau jatuh mmg sampai bwh x tinggal ape..huhhhh...ngeri..tp best..view puncak batu membolehkan kita mendapatkan pemandangan Negeri Sembilan hampir keseluruhannya.

Kt puncak batu ni jugak terdapatnya tapak kaki Hang Tuah (Seperti yg dikhabarkan beliau singgah untuk pertapaan di sini..). Tempat ni mmg menarik la klau photographer2 nk mengasah bakat mendapatkan view2 terbaik kt atas ni..so sesape nk g bolehla ke sana ye..pergi terus je..xyh nk deal2..khemah boleh pacak (tp kene sewa tapak..RM5).. dan yuran pendakian RM3..

Gunung Datuk, N9!

Gunung Datuk, N9!

Gunung Datuk, N9!

Gunung Datuk, N9!

Gunung Datuk, N9!

p/s : aku pn dh lupa bila aku pegi trip ni..psal gunung ni dh byk kali dikhatamkan..

2 comments:

  1. betul2 cantik..tekak aku loya tgk kau berpeluh heheheh

    ReplyDelete
  2. haha..biasa le bro..panjat gunung kt malaysia..paneh..xnk bpeluh panjat gunung everest blh la..

    ReplyDelete