Dewarimba Di Puncak Gunung Angsi, N9!

9:28 AM 7 Comments



Salam..

Gunung Angsi..1 lg gunung yg boleh didapati di N9. Bagi aku..wlaupun gunung ni x tinggi sgt..aku sanggup lg pergi panjat gunung lain coz gunung ni mempunyai trek yg sgt la menyeksakan kaki..memulakan trek dengan kawasan landai dan jalan hutan..releks je rasanya..hutannya pn mmg cantik..sejam perjalanan mmg xsusah..tp apabila sampai d checkpoint pendakiannya..mmg korang xkan jumpa langsung kawasan landai..seksa gila..perjalanan ke puncak akan sentiasa terus dan terus mendaki lebih kurang 2 jam..rs nk tcabut kaki..tegak mendaki sampai ke atas..masa 2 br la rs cm nk patah balik..hahaha..tp memang best gunung ni..kt puncaknya pula kita akan dpt melihat keseluruhan kawasan hutan yg amat cantik..rindu lak nk g sane..

Bagi yg nk tido2 kt sane aku x pasti..tp ada yuran gak rasanya..kt kaki gunung ni sebenarnya merupakan kawasan perkhelahan org ramai..so boleh la berendam bila lepas turun puncak..cuma anda dinasihatkan tidak bermalam di kawasan Jeram Kak Lang..nama ni bukan sesaje letak..sebenarnya Kak Lang yg dimaksudkan 2 ialah Langsuir..menurut kisahnye mmg byk berkeliaran kt situ dikala malam..so jgn la carik pasal ye..psal masa turun hari 2 pn aku tserempak ngan kelibat dia..ini bukan sekadar cerita2 je..

So..hiker2 yg belum rs gunung ni baik pergi..confirm korang akan ckp naik Gunung Kinabalu lagi senang..

Gunung Angsi!

Signboard Gunung Angsi yg sgt besor..

Gunung Angsi!

Muka2 sebelum pancit tiba..

Gunung Angsi!

Senyuman pancit..

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

Kem Tangga Batu..

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

Encik Azrul menyamar menjadi tok batin memperdayakan musuh2 yg nk potong kami..keke

Gunung Angsi!

Yey..we are at the summit..

Gunung Angsi!

Ajib tlampau sronok sambil menari zapin..

Gunung Angsi!

Tu bukan asap psal sejuk..asap rokok 2..penipuan semata2..

Gunung Angsi!

Setelah berjaya memperdayakan musuh2..makan time..

Gunung Angsi!

Posisi ni betul sbnrnye..cuma berut 2 je yg dh senget..

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

dR mean Dewarimba

Gunung Angsi!

Senyum2..jatuh dr berut 2 tau lla nasib korang..

Gunung Angsi!

Sampai senget berut 2..ramai sgt tenggek kot..

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

Gunung Angsi!

Sukses!!

7 comments:

  1. huhu..ajin betul pgi memanjat ni,huhu..aku dlu pn ade gak memnjat, gnung Nuang kt Hulu Langat la,tp skng da pncit da,haha..gudluck bro

    ReplyDelete
  2. silentshutter->gunung nuang ke bro?huh..aku ke sana pn pancit gak..uhhh..gunung 2 pn salah 1 gunung seksa 2..

    ReplyDelete
  3. oof->lot of fun bro..wanna join?haha..

    ReplyDelete
  4. huhu aku pon terserempak ngan kak lang. time tu kul 5.30 ptg, time tu hujang lebat, air sungai deras, masa tu aku di tinggal oleh kawan aku sebab nak cari jln lain untuk lintas sungai tuh. apa lagi time duk sorang2, tgk pada sebatang balak besar, ada bayangan warna itam berambut panjang, terus aku baca ayat al-fatihah dan kursi kuat2, alhamdulillah benda tu ghaib, dan aku terjumpa kwn aku balik, jumpa jalan untuk melintas sungai dengan dgn merangkak atas sebatang balak. memamng adventure beb, silap ari bulan, maut.

    ReplyDelete
  5. sila search FB aku. ada gambar masa mendaki gunung angsi. search MOHD RIDZUAN AYUB

    ReplyDelete
  6. ridzuan - huh..ya ka?kene gak?haha..kawasan 2 mmg gila sket..klau x kene mmg xcaya tentang kenapa diorang bg nama tempat ni jeram kak lang..aku mmg tgk dengan mata kepala ak sendiri siang2 buta dia duduk btenggek atas batu sambil main air..seorang pempuan pakai baju kebaya merah duduk tg2 hutan sambil menyanyi..tp mmg xphm ape yg dia nyanyi..:D..bunyi mcm klaka..tp mmg itu la yg aku nmpak kt sana..

    ReplyDelete